Home » כלי מטבח » מתכונים » למה כולם חוזרים לשמוע תקליטים?
למה כולם חוזרים לשמוע תקליטים?

למה כולם חוזרים לשמוע תקליטים?

בעולם שמאופיין בזמינות גבוהה מאוד של מוזיקה, עם אפשרות לבחור למה להאזין בכל רגע נתון, חובבי מוזיקה רבים בוחרים לחזור אחורה בזמן ומקדישים זמן ועניין להאזנה לתקליטים. יצאנו לבדוק את התופעה

מתי לאחרונה הצעתם למישהו לעלות אליכם לדירה לשמוע תקליט? התחביב הנפוץ איבד את מקומו בעידן של מוזיקה אונליין, ונדמה שהיה שבדומה לתחביבים רבים אחרים הוא צפוי להיעלם לחלוטין עם השנים. אלא שדווקא כיום, בתקופה שבה אפליקציות לשמיעת מוזיקה הפכו לפופולאריות כל כך, התרבו גם אוהבי המוזיקה של פעם. אלה ששומרים אמונים לפטיפונים ושולפים תקליטים מאריזות גדולות. למה זה קורה?

למרות שמדובר בהפתעה לא קטנה, יש מאחורי התופעה הזו לא מעט הסברים. ראשית, בדומה לפריטי וינטג' אחרים, גם תקליטים מעלים תחושה נוסטלגית שמאזינים רבים רוצים לחזור אליה. וגם צעירים שלא זכו ליהנות מרכישת תקליטים בתקופת הזהב שלהם, מתעניינים מאוד בחוויה המיוחדת שהם מציעים. זו ששונה כל כך ממה שהם מכירים, וכוללת קנייה של תקליט בודד, הוצאתו מהאריזה והנחתו לצורך האזנה במקום המתאים תחת המחט. אפשר אפילו לומר שזה הפך לסוג של טרנד.

לכך יש להוסיף את העובדה שבדומה לאוספים רבים אחרים, גם אוספי תקליטים ממשיכים לשמור על מקום של כבוד. ולכן אוסף של תקליטים הפך לתחביב של אוהבי מוזיקה שונים. בייחוד כשעטיפות התקליטים הן פריט אסתטי שתמיד כיף להציג בחללים משותפים. וכמובן, הסיבה הטבעית ביותר היא הסאונד. על טעם וריח אין להתווכח, אך יש מי שיאמרו שהאזנה לתקליטים מביאה איתה סאונד שונה מאשר הסאונד של אותו שיר בפורמטים דיגיטליים.

חדש מול ישן

חשוב לזכור שבשונה מאוספים שמוגבלים בכמות, התקליטים של היום נחלקים לשני סוגים עיקריים – תקליטים ישנים מפעם, לצד תקליטים חדשים שיוצאים לשוק. העניין הרב בהאזנה לתקליטים לא חמק מעיני המוזיקאים וחברות המוזיקה עצמן, וניתן לראות לא מעט זמרים ולהקות שבוחרים להמשיך ולהוציא תקליטים גם כיום, כמהדורות מיוחדים לאספנים. כתוצאה מכך, תוכלו למצוא תקליטים במבחר חנויות פיזיות ואתרים ברשת, כולל חנויות מוזיקה וחנויות ספרים מובילות.

About Dana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*